۱۳۹۲/۱۲/۱۶

785



-Stanley: Philadelphia is one of the oldest cities in this country. A lot of generations have lived here and died here. Almost any place you go in this city has a history and a story behind it. Even this school and the grounds it sits on. Can anyone guess what this building was used for a hundred years ago, before you went to this school, before I went to this school? Yes, Cole?
-Cole: They used to hang people here.
-Stanley: No, uh, that, mm-mm, that's not correct. Uh, where'd you hear that?
-Cole: They'd pull the people in, crying and kissing their families 'bye. People watching would spit at them.
-Stanley: Uh, Cole, this, this building was a legal courthouse. Laws were passed here. Some of the very first laws of this country. This whole building was full of, uh, lawyers, uh, lawmakers.
-Cole: They were the ones that hanged everybody.

The Sixth sense / M. Night Shyamalan


-استنلی: فيلادلفيا يکی از قديمی‌ترين شهرهای اين کشوره. نسل‌های زيادی اين‌جا زندگی کردند و این‌جا مُردند. تقريباً هر جای اين شهر که بريد، يک تاريخ و یک داستانی پشت‌ش وجود داره. حتی همين مدرسه و زمين‌هایی که مدرسه روی اون‌ها ساخته شده؛ کسی می‌تونه بگه صد سال پيش، قبل از اين‌که شماها يا من به اين مدرسه بيایيم، از اين ساختمان چه استفاده‌ای می‌شده؟... بله، کُول؟
-کُول: قبلاً اين‌جا مردم رو دار می‌زدن.
-استنلی: نه، مم.. اين.. اين درست نيست. اينو از کجا شنيدی؟
-کول: اونا آدم‌ها رو دستگير می‌کردن و می‌کشوندن‌شون اينجا در همون حالی‌که با گريه می‌خواستن از خانواده‌هاشون خداحافظی بکنن. مردم هم که تماشاشون می‌کردن، به‌شون تُف می‌نداختن.
-استنلی: کول، اين.. این ساختمان، يک دادگاه حقوقی بوده؛ اين‌جا قوانين وضع می‌شدن. یک سِری از اولين قانون‌های اين کشور. تمام این ساختمان پر بوده از.. از حقوق‌دان‌ها، از.. قانون‌گذارها.
-کول: همون‌ها بودن که همه‌ی آدم‌ها رو اعدام می‌کردن.

حس ششم
/ اِم.نایت شیامالان

۱ نظر:

ناشناس گفت...


سلام. خوبین؟
مدتی ست من ویلاگ و نوشته های زیبای شما را دنیال می کنم.
از انجایی که دیدم در زمینه ی کتابخونی صاحب نظر هستید می خواستم ببینم نظرتون راجع به کتاب موخوره نوشته ی راضیه مهدی زاده چیه؟
من در سفری که اخیرا به ایران داشتم، کتاب را از نشر کتاب کوله پشتی(انقلاب- اول کارگر جنوبی-کوچه ی مهدی زاده- پلاک7) تهیه کردم که به نظرم سبک جدیدی داشت و در سبک داستان های مینی مال مطرح شده است.اما دوست دارم نظر ایرانیان کتابخوان را بدانم.
نکته ی دیگر این که به من اطلاع دادند با شماره تلفن021-66594810 به تمام ایران سفارش پستی این کتاب انجام می شود. آیا این امکان هم اکنون در ایران هست؟- به این دلیل که من سال هاست در کشور نیستم می پرسم.
به هرحال دوست داشتم نظر تخصصی شما رو هم بدونم.