...فایده ای نداره که آدم محترم باشه. احترام یک چیز بی معنیه که فقط آدمو ضعیف و بی دفاع میکنه
خدای کشتار / یاسمینا رضا / مائده طهماسبی
خواهرت به من گفت مطالعه نكردهاي كه اينقدر زمخت شدهاي. عيناً همين حرف را زد. البته به من برنخورد. زمختي كه ديگر عصباني شدن ندارد. گفتم چه چيز مطالعه كنم عزيزم؟ ادبيات، تو چيزي از ادبيات نميداني و الان وقتش را داري. بايد دقيقاً برعكس اين را ميگفت چون تنها روش مناسب براي جلب توجه من بود. اما عدم شناخت او از من به قدري عميق است كه برميگردد به من ميگويد تو الان وقت داري، به جاي اينكه بگويد تو ديگر وقت نداري.
حرمان/ یاسمینا رضا/ ترجمهی داوود دهقان